akukah yang bersalah???

aku rasa dah cukup menjaga hati orang dah...sehinggakan hati aku yang sakit sekarang ni...
akukah yang kena minta maaf?salah akukah??betulkah tindakan aku sekarang???
salah diakah???
takpe la...biarlah aku yang beralah...aku kena sedar diri sendiri siapa...tapi aku dah cuba pelbagai cara supaya dia gembira...then aku biarkan hati aku terluka...aku cuba berlagak cool depan semua, walaupun ketika itu hati aku sedang panas membara...aku buat semua tu sebab aku hormat kat mereka...tapi kadang-kadang, orang terlalu angkuh dan alpa dengan kehormatan yang diberi...maka ego mereka akan lebih mendadak naik tahapnya...maka kita pula akan rasa sangat rendah diri...dan ego kita hilang dan akhirnya akan memakan hati sendiri...
tak penat ek???penat...sangat-sangat penat...penat kerana menahan rasa...penat kerana membiarkan diri dibuli...penat untuk menangis lagi...penat untuk menerima segalanya secara positif...penat untuk beralah tapi...
aku akan cuba untuk tidak penat berdoa kepada Allah supaya memberikan aku kekuatan mengharungi segala dugaan...
tapi ia tetap menjadi persoalan...
inikah putarannya apabila kita berkawan???

Comments

Popular posts from this blog

do not know why...

my mom

1st day training