SENDU DI HATI

Dari semalam hati ini mudah terusik. Sungguh. 

Semalam Annual Dinner company tapi aku tak join sebab diorang makan kat kedai Cha Ya Nun Alif. Walaupun kat office ni ada 3orang Melayu (2 lelaki tu memang redah je makan kat mana un asalkan bukan daging K tu). Jadi aku sorang je la tak join.

Semua tu memang kebiasaan dan tak pelik pun. Tapi aku jadi touching sebab dulu ada 2-3 orang lagi Melayu yang memang tak join dan Boss akan bawak kitorg makan juga walaupun bukan la kat restoran @ hotel yang bertaraf berbintang-bintang tu.

Tapi tahun ni memang Boss sikit pun tak sebut. Dah la bila kat dalam office ni aku rasa terasing & di pulaukan. Semua pun akan baik dengan aku bila ada benda nak minta bantuan aku kecuali Big Boss.

Aku tak kesah pun, sebab aku kan orang bawahan yang makan gaji je. Tapi aku pun ada hati dan perasaan. Bukan nak minta semua sanjung aku, cukup sekadar hormat aku sebagai rakan sekerja. Big Boss pun tahu hormat & hargai aku tau. 

Tadi boss bagitahu ada lucky draw (5 biji S4, 1 sampul cash) tuk 9 orang. Bos tu cakap kalau aku tak boleh dapat HP or duit tu maknanya aku memang betul-betul suwei. Aku fikir dia cakap macam tu sebab kepercayaan dia je. Tapi aku tetap terasa hati dengan cara dia cakap sebab macam selama ni apa yang aku buat untuk company tu hanya debu-debu je pada diorg????

Hancur luluh hati aku. Sebak rasanya. Aku buat seikhlas mungkin sebab tak nak hasil kerja aku yang company bayar tu tak berkat. Tapi sikit pun tak dihargai???

Biasanya aku mengadu@share dengan technician sebab kitorg dua orang je yang kerja banyak boss bagi tapi paling sedikit dibayar. Tapi, semua orang pun berubahkan? Jadi dengan kekuatan yang ku pinta dari Allah dan percaya dengan rezekiNya, aku gagahkan diri menjalani kehidupan di sini. Mencari rezeki yang halal dan berkat.

Comments

Popular posts from this blog

do not know why...

my mom

1st day training