Kecewa

Apa lagi?
Hati asyik terasa.
Hati asyik kecewa.

Bila bos bagi tugasan, kau berusaha habis baik.
Bagaikan segala ilmu dan skill kau curahkan.
Kau tak berkira dengan masa.
Cuba sedaya upaya.

Bila sampai hari yang ditetapkan untuk present,
kau rasa tak tenteram sangat.
Sebab kau tak tahu apa soalan2 bos besar akan tanya.

Mungkin salah
Mungkin data jadi pelik.
Mungkin formula tak tepat.

Ketika meeting tu pun, kau masih menunggu
turn kau untuk present.
Orang2 sebelum kau dah ambil masa lebih 1jam.
Dan tiba2 meeting tu di tangguhkan sehingga betul2 sebelum turn kau nak present.


Ya Allah...
Kecewanya aku rasa.
Rasa macam sia2 je semua.
Aku rasa hilang rasa ikhlas aku buat tugasan tu.
Aku rasa macam orang permain2kan je.
Sedangkan perkara yang hendak dibincangkan tu juga atas permintaan mereka.

Bukan sekali.
Bukan dua kali atau tiga kali.
Tapi dah berkali2 benda ni jadi.

Aku dah sampai tahap nak tarik diri.
Nak berhenti je dari situ.
Tapi bila dh tenang, aku terfikir sendiri,
takkan sebab tu kau nak berhenti?

Kerja bukan senang nak dapat.
Dengan keadaan ekonomi negara kesan dari pandemik Covid19 ni.

Jadi apa lagi yang aku boleh buat?
Sabar...
Sabar...
dan terus sabar je.

Tak sedih ke?
Sedih wehhh...sedih gilerrr
Sedih, kecewa, 

Comments

Popular posts from this blog

do not know why...

my mom

1st day training