radar gun

nama alat ni radar gun. Alat ni untuk mengesan halaju kenderaan di jalan raya seperti bus, lori, kereta, motor dan lain-lain kecuali basikal yang tidak menggunakan enjin tu. Ini bermaksud apabila picu radar tersebut ditekan, ia perlulah dihalakan betul-betul kepada enjin kenderaan. Ia bertindak dengan enjin dan kemudian akan menghantar isyarat maka akan terpaparlah halaju kenderaan tersebut di skrin radar itu. Nampak kecil akan tetapi berat la juga makanya tangan aku sakit.

owh lupa nak beritahu, pagi tadi aku tolong kawan aku mencerap data kenderaan untuk data thesis dia. Dia buat berkenaan 'Traffic signal' maka ia adalah berkenaan isyarat lalulintas. Bukan lampu isyarat tetati isyarat yang terdapat pada kenderaan contohnya signal kenderaan.

walaupun aku tak berkesempatan nak buat thesis berkenaan traffic engineering tapi aku telah dapat peluang untuk belajar berkenaannya. best la tapi panaskan makanya kulit aku rentung sikit. lagi-lagi kat muka.

itu je lah yang aku nak kongsi hari ini...adios...


Comments

sitinorafizah said…
radargan...hahahahahahaha

Popular posts from this blog

do not know why...

my mom

1st day training